telefon IP, linux i moze troche OT

witam
mam w firmie aparaty IP które trzeba uruchomic i skonfigurowac,
szef wykupił w jakiejs firmie abonament, aby można było dzwonic na nr stacjonarne, no i telefony dzialaja ale wewnatrz sieci, nie przechodza natomiast na zewnatrz i tak naprawde to nie wiem czy sa zle skonfigurowane czy jest to problem z serwerem linuxowym ze poprostu nie przepuszcza ich na zewnatrz. mial ktos juz jakis kontakty z telefonia IP? te telefony są w standardzie SIP.
jak nalezy skonfigurowac  debiana aby przepuszczal te rozmowy.
dzieki wielkie za wskazówki

Najlepsze MOTO w sieci! >>> http://link.interia.pl/f1862