Re: pomiar przeplywnosci lacza w drugiej warstwie

On Mon, 07 Mar 2005 23:33:59 +0100, HaflingeR <najduk@dami.pl> wrote:
> Witam.

> Warstwa fizyczna jest pierwsza warstwa. A w temacie piszesz o drugiej
> warstwie (to juz warstwa łącza danych). Rozumiem, ze chodzi jednak o
> warstwe fizyczna. A wiec w/g mojej wiedzy to sa takie przyrzady jak
> analizatory widma dzieki ktorymi mozesz okreslic taki paramter jak
> stosunek sygnal szum zadanego kanalu. Na podstawie tego parametru i
> odpowiednich wzorkow (Telekomunikacyjne Twierdzenia Shanona) mozesz
> wyliczyc teoretyczna przepustowosc kanalu. Teoretycznie im lepszy
> stosunek sygnal/szum tym wieksza przepostowosc. Szczerze powiem, ze to
> [...]
Pomiar mi taki potrzebny np z takiego względu że chce zobaczyć jak
moje ruterki radiowe obsłużyłyby kanał E1, jaka przepływność jest na
bridżach.. snmp oczywiście odpada, iperf też..  prawdopodobnie będe po
prostu musiał postawić coś takiego
linux(iperf)------(bridge... xxx routerów)-----linux(iperf)..  będzie
to jakiś wykłdanik zapewne..

p.s. maszyny hardware'owe mierzące przepływnośc łącza w warstwie
ficzynej kosztują strasznie dużo i musiałbym mieć dwie ;/

--
Pozdrawiam, Wojciech Ziniewicz