Re: pomiar przeplywnosci lacza w drugiej warstwie

Witam.

Wojciech Ziniewicz napisał(a):
Czym najlepiej zmierzyc bandwidth na odcinku pomiedzy dwoma
komputerami z linuxem, z zastrzezeniem ze chodzi o warstwe fizyczna?
Czy w ogole istnieje cos takeigo ?

Warstwa fizyczna jest pierwsza warstwa. A w temacie piszesz o drugiej warstwie (to juz warstwa łącza danych). Rozumiem, ze chodzi jednak o warstwe fizyczna. A wiec w/g mojej wiedzy to sa takie przyrzady jak analizatory widma dzieki ktorymi mozesz okreslic taki paramter jak stosunek sygnal szum zadanego kanalu. Na podstawie tego parametru i odpowiednich wzorkow (Telekomunikacyjne Twierdzenia Shanona) mozesz wyliczyc teoretyczna przepustowosc kanalu. Teoretycznie im lepszy stosunek sygnal/szum tym wieksza przepostowosc. Szczerze powiem, ze to szczatki mojej wiedzy z telekomunikacji. Jak bardzo Ci to potrzebne to siegne do ksiazek i notatek :) A w ogole to po co Ci taki pomiar? Do jakich celow?

Ps. A moze to robi jakies magiczne polecenie z systemu Gnu/linux Debian ale szczerze watpie :)

Pozdrawiam.
--
# Piotr najduk(at)dami(dot)pl [+] Powered by [+] NIK # HaflingeR #
# LRU # 217130                [*]   Debian   [*] IRC # debian.pl #