scrollback

Witam!

      Od dluzszego czasu nie moge sobie poradzic z pewnym problemem.
      Nigdzie na sieci nie znalazlem skutecznej podpowiedzi jak go
      rozwiazac, wiec pisze do Was.

      Otoz, korzystam z Debiana Sarge, po regularnych upgrade'ach.
      Problem w tym, ze od samego poczatku moge przy pomocy shift-pgup
      cofnac conajwzyej 2 strony komunikatow wyrzucanych na ekran w
      czasie logowania. Sytuacja ta ma miejsce zarowno przy
      standardowym jadrze 2.6.8-1-k7 "dostarczyonym" wraz z systemem,
      jak i przy moim 2.6.9 i 2.6.10, z zaaplikowanym patchem
      vesafb-tng. We wszystkich przypadkach cofac mozna praktycznie do
      samego poczatku tylko w czasie, gdy system sie jeszcze laduje. W
      pewnym momencie jednak, pod sam koniec ladowania cos sie blokuje
      i mozna cofnac juz tylko wspomniane 2 strony (okolo).

      W pierwszym przypadku (2.6.8) dodanie do grubba linii
      "video=scrollback:255k" nic nie pomaga. Gdy mam juz pytanie o
      login po zabootowaniu, cofnac mozna wspomniane 2 strony. Dziwi
      mnie w ogole fakt, ze nie moge cofnac wiecej, bo odkad uzywalem
      linuxa zawsze mozna bylo spokojnie przeskoczyc do samego
      poczatku bufora...

      W pozostalych (2.6.9, 2.6.10) mam standardowo wpisana linie
      video=vesafb:ywrap,1024x768-90@32 oraz zaaplikowany odpowiedni
      wersja patch vesafb-tng. Objawy j.w.. Natomiast
      video=vesafb:ywrap,1024x768-90@32,scrollback:255k ma skutek
      tylko taki, ze w czasie bootowania nie zostaje ustawiona
      pozadana rozdzielczosc. Wlasciwie to nie jestem pewien jak
      zapisac to scrollback:wartosc, bo wszedzie na sieci widzialem
      tylko info o video=scrollback:wartosc, ale w powiazaniu z
      jakimis tam ustawieniami trybu fb niestety nie :/
      Metoda prob i bledow wiem, ze video=vesafb:ywrap,1024x768-90@32
      (spacja) scrollback:255k rowniez nie dziala. Ciekawostka jest
      jednak, ze wpisanie tylko video=scrollback:wartosc w przypadku
      tych jader powoduje zwis systemu w pewnym miejscu, a jest to
      chyba wlasnie to miejsce, powyzej ktorego normalnie nie moge
      cofnac bufora.

      Co robic? Naprawde nie mam pojecia :/

      Dodam tylko, ze sprzet to EPOX 8rda+ @ NForce2, Riva TNT2 m64
      32mb.