Re: Gates ostrzega :D

On Fri, 2005-02-25 at 16:51 +0100, Bogdan Baraszkiewicz wrote:

> Uważam, że dla takich osób Linux także jest przeznaczony i przyjazność
> dla użytkownika nie musi oznaczać, że system jest do niczego.

Ja wybralem debiana, bo jest dla mnie o wiele latwiejszy (i
przewidywalny) niz windows (a zrobilem kiedys MCSE - wiec w jakims
stopnu musialem poznac ten system). Jak cos chce sie konfigurowac to
idzie sie do /etc i tam mozna wszystko znalezc.

> Dalej, myślę, że jak coś jest zbyt pogmatwane i niejasne, dostępne tylko
> dla zaawansowanych użytkowników, to większa szansa, że początkujący
> użytkownik przypadkowo coś zepsuje, niż kiedy to coś jest łatwe w
> obsłudze i klikalne.

im wiecej rzeczy jest do wyklikania, tym czesciej zdarza sie, ze
uzytkownik sobie "poklika", a pozniej juz nie wie gdzie i co to bylo -
jak czesto zdarza sie, ze klienci mowia mi, ze sie tak samo zrobilo, a
oni oczywiscie niczemu nie winni.

Oczywiscie to wina uzytkownika, nie systemu. Jesli by w windowsie nie
bylo graficznego panelu sterowania, to bym mial chyba mniej do roboty,
bo np. ilu ludzi zmienia cos w registrach?

Zreszta dyskusja jest bez sensu i chyba nie ma co szukac na forum
debiana.

Pozdrowienia

Wojtek