Re: Gates ostrzega :D

On Fri, Feb 25, 2005 at 03:47:11PM +0100, Wojciech Ziniewicz wrote:
> [...]

Dlaczego w stronę Windowsa? W stronę ułatwień dla usera i tyle, bez
żadnego ,,a więc''.

A czemu przyjazność dla użytkownika ma iść w parze z brakiem
bezpieczeństwa? Windows jest łatwy w obsłudze, Windows ma dziury. OK.
Ale czy jedno wynika z drugiego? Liczne inne przykłady wskazują na to,
że nie.

> jeżeli coś jest łatwe,robi wszystko za ciebie, jest do wszystkiego,
> mysli za ciebie to jedyna odpowiedź brzmi -> to jest do niczego.
> power debiana polega na tym że jest "czysty" ,wiadomo co gdzie leży i
> czemu nie działa i co najważniejsze nie robi nic sam jak go nie
> poprosisz. nigdy nie chciałbym żeby debian był tak łątwy w obsłudze
> jak winda. jeżeli chcesz mieć mplayera przy instalacji systmu to sobie
> napisz skrypcik, i tyle. takie myslenie odróżnia ludzi używających
> deba od tych którzy wolą łątwe i "skuteczne" rozwiązania.

Nie wszyscy użytkownicy komputerów to osoby umiejące pisać skrypty i
mające czas oraz ochotę na grzebanie w systemie.

Uważam, że dla takich osób Linux także jest przeznaczony i przyjazność
dla użytkownika nie musi oznaczać, że system jest do niczego.

Dalej, myślę, że jak coś jest zbyt pogmatwane i niejasne, dostępne tylko
dla zaawansowanych użytkowników, to większa szansa, że początkujący
użytkownik przypadkowo coś zepsuje, niż kiedy to coś jest łatwe w
obsłudze i klikalne.

bogi