Re: [VPN] Połączenie debiana ze sprzetowym NetGear FV318

On Wed, 2005-02-23 at 22:34 +0100, Wojciech Łysiak wrote:

> Mają moze koledzy pomysł jak zestawić taki vpn : debian < --- > FV318.
> Obiecująco wygląda obsługa PPTP, ale słyszałem ze nie jest on za bezpieczny.
>
> P.S na razie zmiana z DES na DES3 nie jest mozliwa, a z tego co wyczytałem to
> FreeSWan obsługuje znowuż tylko DES3.
> Proszę kolegów o jakies spostrzeżenia, opinie lub sugestie jak to ugryźć, pan
> Google nie jest zbyt rozmowny na temat połaczenia linuks + sprzetowy
> router/vpn.

PPTP nie nalezy do najbezpieczniejszych rozwiazan (jak i reszta
"wynalazkow" microsoftu) - jeszcze nie widzialem, zeby ktos uzywal go
jako site-to-site VPN. Jesli chodzi o servera PPTP, to nie ma problemu -
tylko trzeba patchowac kernel.

Chyba google Cie oszukuje, bo jest duzo opisow co do polaczen
linux-sprzetowy router. Zreszta po co opis - trzeba dobrze wiedziec,
jakie wartosci masz ustawione na sprzetowym routerze w 2 fazach IKE i
ustawiasz u siebie te same wartosci.

W niemieckiej wersji linux magazin byl kiedys o tym artykol - jak
poprosisz google, to pewnie Ci jego adres zdradzi...

Pozdrowienia

Wojtek