[VPN] Połączenie debiana ze sprzetowym NetGear FV318

Witam Liste !

Mam pytanie takiej tresci, czy ktoś z kolegów miał moze do czynienia ze
złączaniem debiana ( linuksa)  ze sprzetowym routerem/firewallem?
W firmie siec działa na takim własnie urządzeniu ( FV318 ), odpowiada ono
takze za VPN ( z drugiej strony VPN jest taka sama skrzynka ) jedna wkrotce
ma odbyc sie emigracja na linuksa.
Obsługuje on (FV 318) protokoły : TCP/IP, RIP-1, RIP-2, PPPoE, IPSEC, PPPTP.
Kodowanie transmisji ustawione jest na DES z obsługiwanych DES, DES3, AES
-128, AES - 256, ponadto IKE, SPI
Mają moze koledzy pomysł jak zestawić taki vpn : debian < --- > FV318.
Obiecująco wygląda obsługa PPTP, ale słyszałem ze nie jest on za bezpieczny.

P.S na razie zmiana z DES na DES3 nie jest mozliwa, a z tego co wyczytałem to
FreeSWan obsługuje znowuż tylko DES3.
Proszę kolegów o jakies spostrzeżenia, opinie lub sugestie jak to ugryźć, pan
Google nie jest zbyt rozmowny na temat połaczenia linuks + sprzetowy
router/vpn.

--
Z poważaniem
Wojciech Łysiak