Skype + mikrofon

Witam, zdeka się zagotowałem i nie wiem co robić, karta dźwiękowa pracuje bez zarzutów, line-out daje czadu, line-in pod który mam podłączony tuner TV teź jedzie, ale nie jestem w stanie skonfigurować Skype z mikrofonem, próbowałem coś ustawić pod aumixem, próbowałem coś nagraż pod brec, i kurde nic, nie wiem o co chodzi, czy powinienm się podpinać pod /dev/dsp?
Czy może coś jest innego dla mikrofonu, już kurde nie wiem, pomóźcie....

--
Greetings:
Bartosz 'offtza' Gogel