Kodak DX6490 - przegrałem bitwę

Witam!
Dziś przyszedł do mnie kolega z aparatem Kodak DX6490, podłączyłem kabelek i się zaczęła zabawa, a raczej problemy. Wreszcie po kilku sztuczkach z konfiguracją, googlaniem itp. doszedłem do tego, że gphoto2 widział aparat podłączony do USB i poprawnie wykrywał model. Do tego udało się pobrać miniaturki przy pomocy gtkam. Natomiast za nic w świecie nie dało się pobrać zdjęć. Wyskakiwał błąd, a konkretnie po wydaniu komendy "gphoto2 -P":

gp_port_write: Zasoby chwilowo niedostępne
*** Error ***
PTP Protocol error, response expected
*** Error ***
An error occurred in the io-library ('Unspecified error'): Could not query kernel driver of device.
*** Error (-1: 'Unspecified error') ***

Podmontowanie aparatu jako karty flash też się nie udało. Google rownież nie powiedział nic. System to Debian Sarge i wszystko z paczek, kernel 2.4.27. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Pozdrawiam!

--
http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`