Re: AntySpam

On Tue, 2005-02-08 at 13:13 +0100, aceJacek wrote:

> Do wcześniejszych propozycji dodałbym jeszcze:
> http://www.olewaczers.eu.org/chiny.php
> Wycina sporo spamu nim jeszcze zacznie się sesja SMTP.
>
> Zdrówka życzę,
>
> --
> aceJacek
> http://www.olewaczers.eu.org/

ja na poczatku wycinalem koree przez rbl z http://www.blackholes.us/ -
zrobilem na moim dns secondary dla zony korea.blackholes.us. Pozniej
zrobilem jeszcze radykalniejsze rozwiazanie - caly ruch (nie tylko smtp)
z korei jest blokowany na firewallu - z koreanskich IP jest duzo scanow
i prob atakow, a admini nie reaguja... Niestety dla chin nie moglem
zrobic czegos takiego, bo mam tam klientow...

W kazdym razie dostaje o wiele mniej spamu i moge spac troche
spokojniej ;-)

Pozdrowienia

Wojtek