losowe strony sie nie otwieraja

Witam wszystkich!

Mam taka zagadke do rozwiazania. :)
Mam debiana (sarge) stojacego jako firewall/brama do netu, czysta konsola. U
siebie mam Suse linux. Wszystko dziala super, oprocz jednej rzeczy, nie
otwieraja mi się losowe strony www. Naleza do nich (jak na razie dwie
odkryte) Wikipedia (polska i angielska) oraz www.shoutcast.com .
Dziwna sprawa, bo nie otwieraja sie na suse (i win98 na tym samym komputerze),
a otwieraja się na lynx pod debianem.
Od razu mowie że to nie dns, bo sprawdzalem.
Pisze na ta listę bo to chyba cos z forward'em, ale nie chce sugerowac
rozwiazania, bo moze byc zupelnie gdzie indziej. Pisalem na forum suse, ale
nikt nie mial pomyslu, moze wy mi pomozecie.

Bede bardzo dzwieczny za wszelka pomoc :)

Bartek