Re: problem z ustawieniem uwierzytelnienia dla SMTP w postfix

sam sobie odpowiem (nie byłem pewny, ale skoro nawer na grupach była taka opinia, to tak już musi być). można zrobić tak:

smtpd_recipient_restrictions = permit_sasl_authenticated,
 reject_unauth_destination,
 check_sender_access hash:/etc/postfix/mojedomeny

mojedomeny:
@moja.domena.pl 550 Wlacz autoryzacje sasl
@moja.domena2.pl 550 Wlacz autoryzacje sasl

co to robi?

jak ktoś ma sasl to wejdzie na permit_sasl_authenticated,
dalej przechodzą tylko nieautoryzowani a tu odrzucasz
tych do mają zły destination i tych co mają from
z twojej domeny (ci powinni wejść na sasl) :)
(powyższe to prawie w całości post Sergiusz Różańskiego na pl.comt.mail.mta)

innego wyjścia nie ma - jest załatwione lokal->lokal, lokal->inet i inet->inet, a inet->lokal idzie bez autoryzacji bo to jest delivery a nie relay... :)

sorki jeśli to było dla kogoś oczywiste, ale wolałem poszukać niż przyjmować za oczywiste coś, czego nie byłem pewien