Re: voip

Cytat Dominik Juszczyk <djus@poczta.onet.pl> z dnia Mon, 31 Jan 2005
18:21:20 +0100:
> Jakiś czas temu instalowałem pod debianem (SID) kartę DigitalNetwork
> X100p?? (jakoś tak, nie pamiętam teraz, a karta w biurze). Używałem
> asteriska, udało sie to wszystko uruchomic (po kilku godzinnym
> wykrywaniu, ze w domyslnym konfigu poziomy sygnalow TX i RX byly
> zamienione - tzn ich wartosci). Przez uruchomienie mam na mysli, ze
> mozna bylo dzwonic na zewnatrz, oraz udało sie zrobić pocztę głosową
> oraz obsługę numerów wewnętrznych. Za asteriskiem przemawia naprawdę
> pożądna dokumentacja.
> --
> Pozdrawiam, Dominik Juszczyk

A robiłeś może podłączenie wewnątrz sieci dla stacjonarnych telefonów?

Zastanawiam się nad tanim rozwiązaniem dla sieci w firmie w sposób:

tel-|                  |-tel
tel-+-VPN - inet - VPN-+-tel
tel-|                  |-tel

    +-asterisk - tepsa/netia

telefony zwykłe - stacjonarne kablowe już używane :)

te tanie karty intelowskie kompatybilne (ponoć) z asteriskiem są
dostępne właściwie tylko w stanach (nawet a ok. $7) i mogłyby służyć i
tak tylko jako łącznik asterisk-tepsa a nie dla pracowników...

Dostępne karty "klienckie" są za drogie (ok. 400zł), mimo iż nadal
tańsze od VoIPowych telefonów.

Jakieś pomysły? :)

--
Cyb.org