Re: znikajaca nagrywarka

Napisalem ja a nie jak :)

> Czytalem watek od poczatku, i wiem, ze sprawa dotyczy kerneli
> debianowych. Jednak nic to nie zmienia. Skoro poprzednio na 2.4
> korzystales z emulacji scsi, to po przejsciu na 2.6 samo sie to
> automagicznie nie wylaczy.

Pewnie ze samo sie nie wylaczy ale po przejsciu na 2.6 wywalilem z apend w
lilo hdb=ide-scsi i hdd=ide-scsi (po powrocie na 2.4.27 przywrocilem.) .Poza
tym moze zale wynikaly z tego ze dlugo juz pracowalem na 2.6.8 i dzialalo bez
zadnych interwencj az do ktoregos z update-ów. I to mnie wlasnie najbardziej
wkurzylo :)

> Czyli przeszedles na atapi (poprawnie) i nadal nie dziala? Znaczy co
> konkretnie? Cdrecord nie wykrywa nagrywarki, czy k3bsetup sobie z czyms
> nie radzi?
Poprawnie jak sadze - patrz wyzej . cdrecord wykrywa z opcja --scanbus dwa
napedy i na 2.4.27 i 2.6.x. Ale podczas nagrywania (2.6.8), niewazne z k3b
czy z lini polecen (testowalem cdrecord), konczy sie bledem podczas fixacji
plyty i jakos magicznie znika przestaje funkcjonowac urzadzenie ATAPI:1,0,0
czyli nagrywarka wlasnie. I robi to dosyc skutecznie bo /dev/sr1 tez
przestaje dzialac tzn plyty sie nie montuje a system twierdzi ze brak
urzadzenia mimo ze przed chwilo bylo ;).

> Dramatyzujesz. Za Ciebie nic sie samo nie zrobi. Przejscie na nowsza
> serie kerneli wymaga zazwyczaj przeczytania kilku readme, zeby zapoznac
> sie ze zmianami. I tyle.

Przeczytalem . Moze i faktycznie sie unioslem ale od Debiania oczekuje czegos
wiecej. Przechodzilem roznie bledy Aurox-ow, Fedor, Mandrake-kow i
postanowilem przejsc na Debiana wlasnie. Woody jednak jest nieco za stary.
Czekam wiec na zamnrozenie Sarge-a.