Re: polskie znaki w nazwach plikow spakowanych zipem

Dnia sobota, 29 stycznia 2005 23:09, mariusz napisał:
[...]
> Jeszce raz: dostaje np w firmie zipa spakowane na jakim windowsie a ja mam
> tylko Debiana na reiserfs. Jak odzyskac pliki ze srodka z poprawnymi
> nazwami ?

To może lekko rozwinę:
co byś powiedział na stworzenie obrazu w tmp dyskietki z fat'em? Na
przykład... stwórzmy plik co będzie nam robił za ten obraz

dd if=/dev/zero of=/tmp/obraz.img bs=1 count=1509949

[bo ztcp tyle ma floppy, gdy jest w 1.44 MiB]

teraz go przygotujmy do zamontowania...

losetup /dev/loop4 /tmp/obraz.img

ładnie stworzymy filesystem...

mkfs.vfat /dev/loop4

no i zamontujemy...

mount -t vfat /dev/loop4 /media/floppy

teraz skopiujemy tam plik zip, rozpakujemy i chyba powinno banglać.

[potem umount /media/floppy && losetup -d /dev/loop4]

PS: nie było testowane, więc wiele nie obiecuję... myślałem nad użyciem
konwert, ale on na wejściu chce nazwy plików - można spróbować tr'em, ale
jest późno i mi się nie chce myśleć.

PS2: oczywiście powyższe zakłada, że masz loop device w kernelu

Pozdrawiam.

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]