ntfs+zwyklyuser=katalogi to pliki ><

Witam,

Napewno to pytanie jest durne i odpowiedź jest gdzieś w sieci, ale ja
nie mogę jej znaleźć. Szukałem pod "linux+umask+ntfs" i w pierwszysch
20 angielskich rozwiązaniach nie znalażłem mojego problemu.

Debian, jajo 2.6.9.
Po wpisaniu:
mount /dev/hda1 /mnt/windows -t ntfs -o umask=555
Jako root są katalogi i sa pliki (wszsytko cacy). Ale jako user
katalogi są w formie plików, do tego te ukryte pliki są niewidoczne.
Jakies rozwiązanie znacie? umask dałem taki, bo chce tylko odczyt i
executable, aby wine uzywał bibliotek xp. Chyba, ze mam inaczej tego
dokonać?

--
Pozdrawiam serdecznie:
 mons                          mailto:mons@op.pl