byłbym wdzięczny za pomoc (kernel i apt-get err)

Cześć

Niestety mam 2 problemy z którymi w ogóle nie moge sobie poradzić, byłbym wdzieczny, gdyby ktoś spróbował mi pomóc.

/1
chodzi o to, że po zainstalowaniu nowegro kernela pod debianem nie mam internetu; wcześniej się sam wykrył a na nowym kernelu nic.... bawiłem się "make oldkonfig" ale straszne rzeczy sie działy ("kernel panic" etc)...
koputer jest podłczony do małej sieci lokalnej
karta Realtec RTL-8139
w działach dotyczacych network i sprzętu do sieci nic nie zmieniałem tylko zostawiłem domyslne ustawiania prócz zaznaczenia, że używam tej-a-tej karty sieciowej....

ktos na jednym forum radził mi, zebym porównał:

lspci

i:

cat /etc/resolv.conf

i na starym i nowym kernelu dokładnie to samo wyswietlają

za to:

ifconfig

na jednym kernelu mówi co innego niż na drugim

/2
drugi problem wygląda tak (chyba nie wymaga komentarza - niepotrzebnie zainstalowałem pakiet mozilla-thunderbird-locale-pl - mimo, ze thunderbirda w ogóle nei chce uzywać jednak, brakuje jakiś pakietów potrzebnych do działania thunderbirda, thunderbirda w ogole nie ma zainstalowanego a teraz cokolwiek chce zainstalowac czy odinstalować to apt-get wypluwa mi błędy jak ten ponizszy...)

debian:~# apt-get -f install
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following packages will be REMOVED:
 mozilla-thunderbird-locale-pl
0 packages upgraded, 0 newly installed, 1 to remove and 1  not upgraded.
1 packages not fully installed or removed.
Need to get 0B of archives. After unpacking 848kB will be freed.
Do you want to continue? [Y/n] Y
(Odczytywanie bazy danych ... 30958 plików i katalogów obecnie zainstalowanych.)Usuwanie mozilla-thunderbird-locale-pl ...
/var/lib/dpkg/info/mozilla-thunderbird-locale-pl.postrm: update-mozilla-thunderbird-chrome: command not found
dpkg: błąd przetwarzania mozilla-thunderbird-locale-pl (--remove):
podproces post-removal script zwrócił kod błędu 127
Wystąpiły błędy podczas przetwarzania:
mozilla-thunderbird-locale-pl

jak usunąć ten pakiet? co zrobić?

z góry serdecznie dziękuje,