Framebuffer

Sprawa tyczy się Toshiba Satellite Pro 4600
Otóż za cholere nie jestem w stanie ustawić framebuffera w lilo, żebym miał ustawienia 1024*768 Za każdym razem albo nic nie chwyta, albo wywala mi krzaki, jakby coś z odświerzaniem nie było ok.
Poczytanie dokumentacji:
offtza@toszyba:/usr/src/linux/Documentation/fb$ ls
00-INDEX framebuffer.txt matroxfb.txt pxafb.txt sstfb.txt vesafb.txt
aty128fb.txt  intel810.txt     modedb.txt    sa1100fb.txt  tgafb.txt
cirrusfb.txt  internals.txt    pvr2fb.txt    sisfb.txt     tridentfb.txt

nic nie dalo - ani Trident (bo taka kartę ma ten laptop) nie działa, ani vesafb.
Czy ktoś zechce mnie oświecić? :)

--
Greetings:
Bartosz 'offtza' Gogel