Re: zapasowy serwer poczty

Am Mi, den 19.01.2005 schrieb bieniu gras um 12:01:
> Witaj lista!
>

> moje pytanie jest zwiazane z postfixem oraz wpisami dns - mx
>
> mam serwer poczty i kilkanascie domen
>
> glowna domena jest ustawiona w postfixie, reszta to virtualki
>
> dla domeny glownej mam wpisy mx na moim serwerze jak i na drugim ktory
> sluzy za zapasowy dla poczty gdy glowny padnie. MOje pytanie to: czy
> jest mozliwe ustawic wpis mx tylko jeden dla domeny glownej a w
> postfixie ustawic tak aby lapal poczte wszystkich domen ?? czy
> pozostaje zrobic kilkanascie wpisow MX w dnsie ??? jak to najzgrabniej
> [...]
Czesc,

zapasowy MX przysparza troche problemow - duzo spamerow probuje
przesylac wlasnie przez niego... Jesli na wszystkich serverach mailowych
masz dokladnie te same informacje o uzytkownikach i te same ustawienia
antyspamu, to nie bedzie to problemem.

Co do Twojego pytania: do postfixa, poza "normalnymi" probami relayu,
beda dochodzily maile do domen, w ktorych server jest wpisany jako MX.

Jesli te 2 servery beda pracowaly w tej samej sieci to proponuje
rozwiazanie fail-over. Robilem to pod sarge (ale dla samby) i nie ma
najmniejszych problemow.

Pozdrowienia

Wojtek