Apache / Apache2 - Podstawowy problem

Witam !!!

Jestem nowym użytkownikiem Debiana - bardzo nowym - konfigurowalem serwerek
(routerek) w mojej sieci blokowej. Konfiguracja internetu (udostepniania)
sie powiodla. Teraz interesuje mnie konfiguracja Apache + PHP + MySQL i
teraz kwestia sie rozbija o umieszczanie stron www na serwerze.

Wydawalo mi sie, ze wystarczy umiescic w katalogu /var/www umiescic folder
np. /moja_strona z index.php i juz zadziala po wpisaniu w przegladarke
http://<ip_serwera>/moja_strona/index.php i bedzie dzialalo - niestety nie
dziala.

Co trzeba wpisac i gdzie ???

Pozdrawiam Roland "FreeBird"

Ps. Przepraszam za takie banalne pytanie, ale szukalem tego i nie moglem
znalezc.