Re: Gmail

On Tue, 18 Jan 2005 19:48:52 +0100, Rafal Jedruszek
<necui@nic-nac-project.de> wrote:

> Ale przeciez google trzyma kopie calego internetu na dysku, co
> tam troche exabajtow w te czy we wte ;>.
>
> p.s. Moj kolega kiedys powiedzial, ze google tę kopie netu, to ma
> caly czas w cache dysku, bo inaczej wyszukiwanie nie byloby takie
> szybkie :))).
ta dyskusja chyba wynika z tego że ludzie raczej nie mają pojęcia jaka
jest polityka i struktura google.com
Przede wszsktim radze o tym gdzies w neciku poczytać i nie mówić że
1GB to jakaś strasznie wielka skrzynka. W tej chwili w mojej firmy
koszt jednej skrzynki 1GB wykorzystanej w 100% to ok 20 zł
jednorazowego kosztu przestrzeni dyskowej na postawienie (pomijamy
robocizne i bandwidth utilization), zakładając że wyjkorzystanie konta
(wg naszych statystyk) sięga 2% to koszt takiej skrzynki spada do
zaniedbywalnej kwoty.
Power gogla polega na tym że mają na prawde dużo tanich pecetów w
całej polsce. Jest ich na prawde jakaś śmiesznie duża ilość na której
postawiony jest gmailfs (nie mylić z tym pod linuxa).

--
Pozdrawiam, Wojciech Ziniewicz