Re: Gmail

On Tue, Jan 18, 2005 at 02:02:51PM +0100, Paweł Tęcza wrote:

> Ale nie jestes w stanie tego zagwarantowac i nie mozesz zareczyc,
> ze przypadkiem moje listy bedzie mozna wygooglac?

A jesteś w stanie zagwarantować, że Twojej
- poczty na WP nie będzie można wyszukać na szukaj.wp.pl,
-           Onecie                                 onet.pl,
itd.

Z takim założeniem, najbezpieczniejsza jest poczta trzymana
na serwerze zamkniętym w sejfie i oczywiście odłączonym od sieci.
To niczego nie dowodzi, bo ludzki błąd może ujawnić pocztę leżącą
u dowolnego operatora, a akurat Googlowi błędy zdarzają się
jak na razie rzadziej niż innym (mimo skali zjawiska).

> Nie lubie reklam i nie czytam ich.

Ale je ściągasz, tekstowe zajmują jednak mniej. Oczywiście można jedne
i drugie zablokować, ale mało kto to potrafi.

> Nie rozsiewam strachu. Nie mam tylko bezgranicznego zaufania do Google.

A masz do WP, Onetu, Interii, Hotmaila czy innych dostawców kont darmowych?
Bo jasnym jest, że Gmaila nie należy porównywać z kontami komercyjnymi
czy na własnym serwerze, a z innymi darmówkami.

> Pracujesz w Google, ze to wiesz?

To wgraj 1 GB i się przekonaj. Bosz, co za niedowiarek. Ludzie napisali
nawet software umożliwiający montowanie tej skrzynki jako filesystem
w Linuksie czy pod Windows i jak sądzę dokładnie przetestowali, że
mieści się tam faktycznie 1 GB.

> Czy wszyscy uzytkownicy GMaila
> moga jednoczesnie zapchac swoje skrzynki?

Zapewne nie, ale zwykle nie zapychają, bo nie mają takiej potrzeby.
Widzisz w tym jakiś problem? W miarę zapotrzebowania będą dokładać
kolejne dyski i już.

Wanted