Wine - plik konfiguracyjny

witam!

na winehq przeczytalem ze w debianie mozna dodac do zrodelek apt'a 2 linki i
cieszyc sie najnowszym winem. Poniewaz mialem wczesniej klopoty z wine'em
dodalem :
deb http://wine.sourceforge.net/apt binary/
deb-src http://wine.sourceforge.net/apt/ source/

sciagnalem sobie wine'a i dziala super ale w katalogy ~/.wine/ nie mam pliku
konfiguracyjnego i w całym systemie raczej też nie, bo szukałem. Czy
powinienem go sobie sam stworzyć ? zastanawiam się, bo przecież takie
aplikacje jak kalkulator, pasjans czy notatnik dzialaja bez zarzutu - czyżby
wine nie potrzebował pliku konfiguracyjnego ?

w ~/.wine/ mam :
/dosdevices
/drive_c
system.reg
user.reg
userdef.reg
ale to są rejestry przecież !

co ciekawe ten wine z wine.sourceforge.net musi być wyrzucony jeżeli
winesetuptk ma być zainstalowany.

Ma ktoś może do czynienia z tym wine'm ?

pozdrawiam ,
ML