Re: sarge, 2.6 i matrox

On Wed, 12 Jan 2005 17:05:25 +0100
Wojciech Ziniewicz <wojciech.ziniewicz@gmail.com> wrote:

(zdaje się,  że ustawiasz Reply-To:, zmień bo niewygodnie się odpowiada
na listę)

> w pracy miałem zainstalowane przez jakiś czas i działało bez zarzutów.
> Sarge, Matrox G400 i jądro 2.6.8.1 (2.6.8-1-686)
> Wina płyty lub za dużej ilości urządzeń. Wieksza ilość kart sieciowych
> tez potrafi skrzaczyć system bo one zawsze chcą wysokiego irq.

Na 2.4 wszystko chodzi idelanie. Tak więc to wina kernela. Zastanawia
mnie tylko dlaczego kernel nie przyjmuje opcji pci=routeirq?

 PCI: Using ACPI for IRQ routing
** PCI interrupts are no longer routed automatically. If this
** causes a device to stop working, it is probably because the
** driver failed to call pci_enable_device(). As a temporary
** workaround, the "pci=routeirq" argument restores the old
** behavior. If this argument makes the device work again,
** please email the output of "lspci" to bjorn.helgaas@hp.com
** so I can fix the driver.

Jak się teraz dobrze przyjrzałem to w ogóle coś dziwnego się dzieje -
druga sieciówka też nie chce dostać irq, niby moduł się ładuje, żadnych
ostrzeżeń, w dmesgu:
0000:02:08.0: 3Com PCI 3c905 Boomerang 100baseTx at 0x5440. Vers
LK1.1.19
A system karty nie widzi... Zaraz skompiluję 2.6.10, bo w sumie 2.6.8.1
miało sporo niedoróbek, może będzie lepiej.

Karol
--
|     Karol Czachorowski <narel(at)fantastyka.net>      |
|     JID: narel(at)jabber.org         GG: 2786028          |