Re: Wymiana dysku w Debianie

On Sat, 8 Jan 2005 10:55:56 +0100, Sebastian Szewczyk
<sebastian.szewczyk@yahnet.one.pl> wrote:
> Witam,
>
> Mam następujące pytanie chciałbym przerzucić całościowo system Debiana z
> dysku na dysk chciałem podpytać się o metodę. Obecnie na serwerze jest
> system plików reserfs mam nowy dysk czy jest możliwość przeniesienia
> odwzorowania całości starego dysku, który już z resztą ledwo zipie na nowy
> dysk tak aby zachować wszystko bez utraty i przede wszystkim żeby system
> ruszył. Czy może zrobić partycję podmontować je kolejno i przenosić plik po
> pliku katalog po katalogu. Proszę o pomoc jest to dość pilne gdyż serwer co
> [...]
jest kilka podstawowych wariantów:
1.cp -a
2.dd
3.partimage

dd skopiuje ci bit bo bicie, ale jak wiadomo cp -a nie skopiuje ci
boot sectora  więc pamiętaj żeby napisać lilo -r
/mnt/podmontowany_nowy_system (i dokonać zmian w nim jeśli nowy dysk
będzie na innym miejscu niż stary).

--
Pozdrawiam, Wojciech Ziniewicz