Wymiana dysku w Debianie

Witam,

Mam następujące pytanie chciałbym przerzucić całościowo system Debiana z
dysku na dysk chciałem podpytać się o metodę. Obecnie na serwerze jest
system plików reserfs mam nowy dysk czy jest możliwość przeniesienia
odwzorowania całości starego dysku, który już z resztą ledwo zipie na nowy
dysk tak aby zachować wszystko bez utraty i przede wszystkim żeby system
ruszył. Czy może zrobić partycję podmontować je kolejno i przenosić plik po
pliku katalog po katalogu. Proszę o pomoc jest to dość pilne gdyż serwer co
jakiś czas przestaje już z tego dysku czytać i zawiesza system - czekam na
sugestie.

Pozdrawiam

seboizm