su w terminalu w X'ach

witam!

dopiero teraz sie zorientowałem że gdy pracuję w kde w terminalu i gdy
poleceniem 'su' odpale jakis program np: mc to komunikat ktory otrzymuje:

Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: No protocol specified

wypisany jest dlatego ze jako inny uzytkownik probuje coś odpalić w X.
Ostatnio chcialem coś zainstalować a instalka miala interfejs w x'ach i
musialem być zalogowany jako root zeby miec odpowiednie uprawnienia a tu
klops, bowiem aplikacji nie pozwolonio sie odpalic w X'ach... na szczescie
miala rowniez interfejs tekstowy, wiec sie udalo. I stąd moje pytanie:

Czy wie może ktoś jak zrobić żeby root mogl spokojnie odpalac programy w X'ach
kiedy jestem zalogowany jako zwykly uzykownik?

pozdrawiam!
ML