Re: pozamieniane urządze n ia

On Mon, 3 Jan 2005 15:10:37 +0100, Marcin Owsiany <porridge@debian.org> wrote:

> Jeśli to są faktycznie dwa różne dyski, to jest to poważny błąd w
> jądrze. Na tyle poważny, że nadal ciężko mi uwierzyć, że to jednak nie
> jest Twoja pomyłka :-/
>
> Pokaż wynik:
> for x in a b c d e f g h ; do fdisk -l /dev/hd$x;done
>
> I może jeszcze okolice dmesga, w którym wykrywany jest kontroler IDE i
> dyski - czyli od pierwszego pojawienia się "ide:" (powinno być po
> "Uniform Multi-Platform E-IDE driver Revision:...") do "Partition
> check:" (włącznie).

Nie dam ci niestety tego co cchesz bo aktualnie nei mam dostępu do
swojej maszynki, ale pamiętam wszystko. Otóż:
Mam takie dyski :
/dev/hda (2 partycje - home i swap ) hda1 i hda2
/dev/hdc (1 partycja - / ) hdc1

Mount natomiast mówi że / jest zamontowany pod hda3

Co więcej, odpalenie cfdiska lub fdiska na hda daje dokładnie to samo
co mount. Czyli hda1 (home) hda2 (none)  hda3 ( / )

Dalej, odpalanie cfdiska lub czegokowilek na domniemanym dysku
/dev/hdc daje odpowiedź w postaci informacji że dysk ów zawiera
(wielkość i system plików się zgadza) niesformatowaną przestrzeń.

Wyjąłem /dev/hda3 (a w rzeczywistości /dev/hdc ) z komputera i
włożyłem zupełnie gdzie indziej i wszystko wskazuje na to że problem
leży gdzieś w niewłaściwym podmontowaniu initrd lub po prostu walnięty
superblock.

Pokombinuje i poczytram jeszcze. Ogólnie nie przysparza mi to żadnych
problemów :)

--
Pozdrawiam, Wojciech Ziniewicz
wojciech.ziniewicz@REMOVETHISgmail.com