niemigajacy blokowy kursor

Witam,
Troche mnie ostanio wkurzal kursor w konsoli i w koncu postanowilem go
zmienic. Udalo mi sie wygooglowac magiczne polecenie
echo -e "\033[?17;119;0c" ktore faktycznie ustawia taki kursor jaki chce
(chociaz nie do konca rozumiem jak ono dziala, 4 nizsze bity trzeciego
argumentu powinny ustawiac kolor podswietlenia ale cokolwiek tam wpisze kolor
sie nie zmienia, jesli natomiast wpisze odpowiednia wartosc jako drugi
argument wszystko dziala) ale po resecie konsoli lub uruchomieniu czegokolwiek
zmieniajacego kursor (mutt, vi) jako kursor znowu mam migajace podreslenie.
Wie ktos moze jak to zmienic na stale? Znalazlem patch ktory robi cos
podobnego ale w jadrze 2.6.x nie ma juz plikow ktore on poprawial a
odpowiednich zmiennych w innych plikach nie znalazlem.

Krzysztof Andrelczyk