etho brak sieci

bardzo dziekuje za tak szybka pomoc,

moja siec :

router 192.168.0.1/24
debian 192.168.0.4
xp 192.168.0.3

udalo mi sie zrobic tyle, moge pingowac wewnatrz lanu, rowniez
interfejs 192.168.0.1 , lecz nie moge pingnac nic na zewnatrz, jak
wpisuje ping nazwa hosta spoza sieci to dostaje komunikat host
unknown, ustawilem w resolf.conf nameserver 192.168.0.1  jednak to nic
nie daje

jak moge sprawdzic czy client dhcp podaje mi gw

zauwazylem rowniez ze co jakis czas pada mi poleczenie na zewnatrz
krore mam na xp, czy to moze byc spowodowane?

p.s. wciaz szukam odpowiedzi na wlasna reke
pozdrawiam
Marcin