mount vfat

Wiem ,że to maksymalnie lamerskie pytanie, ale mi już ręce opadają.
Mam taką sytuacje.
Dysk Fat32 pozostały po jakiejś (nieistniejącej :DDD) instalce winy na
którym są tylko i wyłącznie empecze i filmy.
Potrzebuje zamontować go tak żeby wszyscy użytkownicy mieli dostęp do
danych ale B.ważne - nie rwx, ale tylko rw.
Nie moge nijak znaleźć sposobu jak montować vfat w rw dla wielu userów.
Czego próbowalem:
- montowanie w RW wychodzi ale tylko dla roota
- dałem umask=111 (rw dla roota i --- dla innych) i gid=999 (dodając
wszystkich userów do grupy 999)
- podałem opcję mode=666 do umask=000 czyli teoretycznie wszyscy mają
dostęp i to w dodatku rw.
no jednak nic z tego i z innych sposobów nie podziałało.. :(

proszę pomocy.. czy to ja już jestem taką lamą czy wytwory windowsowe
nie dają się montować jak się chce ?////
--
Pozdrawiam, Wojciech Ziniewicz
wojciech.ziniewicz (at) gmail (dot) com