Dell latitude + rzutnik

czesc,
problem jest dosyc upierdliwy i moze nie taki wazny ale nie mam pomyslu
jak sie do niego zabrac.
Mam debianka (sarge) zainstalowanego na Laptopie (Dell Latitude CPt z
katta graficzna ATI). Wszystko pieknie dziala tylko kiedy chce podlaczyc
go do rzutnika to aby taki zestaw odpalil musze wlaczyc najpierw rzutnik
a potem wystartowac Laptopa. Oczywiscie ekran laptopa jest martwy i
zadne kombinacje klawiszy tego nie zmieniaja. Troche juz mnie to zaczyna
wnerwiac i zaczalem szukac na linux laptop i googlach ale temat jakby
nie istnial. Czy tylko ja taki ciemniak jestem czy za duzo bym chcial?
Czy to moze w ogole dzialac inaczej? Co trzeba zmienic: ustawienia
x-serwera czy cos jeszcze?

Pozdrawiam

Zbyszek