Plik konfiguracyjny demona w pakiecie

Program, z którego aktualnie próbuję utworzyć pakiet .deb,  przy
'make install' nie instaluje żadnego domyślnego pliku konfiguracyjnego.

Chcę jednak umieścić w pakiecie utworzony przeze mnie plik, tak aby
instalował się jako /etc/demon/demon.conf i dpkg-deb nie krzyczał
więcej:
'dpkg-deb: conffile `etc/demon/demon.conf' does not appear in package'
I nie za bardzo widzę jak to zrobić.

Niezbyt podoba mi się podejście zastosowane w pakiecie qpoppera
(łatanie Makefile.in) i zastanawiam się, jak można osiągnąć to w
bardziej elegancki sposób.

Może ktoś bardziej doświadczony ma jakieś sugestie?

--
Jacek Politowski  [rallypl.te@m.olsztyn]