Utrzymywanie konfiguracji rc po aktualizacji systemu

Witam Wszystkich,
mam pytanko odnośnie łączy z katalogów /etc/rc*.d. Otóż mam zainstalowaną na swoim kompie pewną liczbę usług, które uruchamiam sporadycznie (ssh, smb, apache). Żeby nie tracić możliwości sterowania ich działaniem chciałbym mieć zachowane skrypty z /etc/init.d/* ale bez odsyłaczy, z /etc/rc. W tym celu usuwam odsyłacze korzystające z polecenia update-rc.d -f <nazwa usługi> remove. Niestety, ilekroć uaktualnię usługę (upgrade) to odsyłacze z /etc/rc pojawiają się z powrotem...

Czy można "nauczyć" system, że dana usługa nie powinna być uruchamiana inaczej jak tylko manualnie?

Marek

Korzystanie z "wolnego oprogramowania" nie czyni mnie wolnym,
ale korzystanie z kradzionego zniewala...