Re: dhcp

Dnia wtorek, 30 listopada 2004 00:41, jacek napisał:
> Znalazłem w opisie, że aby dhcp uruchamiało się przy starcie serwera muszę
> w pliku /etc/init.d/dhcp zmienić wartość run_dhcp=1. Ale tam takiego
> parametru nie ma? Pozdrawiam

Hm. Miałem zarówno dhcp jak i dhcp3-server i nie musiałem takiego parametru
ustawiać, by serwer dhcp działał. Jeżeli Ci dhcp nie startuje sprawdź, czy
nie wywala jakiegoś błędu do /var/log/syslog - jeżeli tak, ładnie Ci opowie o
swoich problemach. Jeżeli nie - sprawdź, czy uruchomił się dhcp (ps aux
grepnięty powinien załatwić sprawę). Jeżeli uruchomiony - sprawdź interfejsy
(ustawia się w /etc/defaults/dhcp*), jeżeli nadal uruchomiony i źle abla -
sprawdź konfig... może coś się pomyliłeś... a jak nie działa podczas
boot'owania (bo zakładam, że z palca idzie jak burza), to sprawdź symlinki w
swoim runlevelu (/etc/rc?.d ,gdzie znak zapytania to Twój runlevel). Jeżeli
dana usługa ma symlink zaczynający się literką K... no to dlatego proces nie
wstaje... jeżeli S - hm... szukaj dalej i powodzenia. :-)

Więcej wróżyć nie mogę przy tak małej ilości fusów...

Pozdrawiam.

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]