przerzucanie danych

Witaj lista!

mam taka sytuacje ktora sam sobie wymyslilem, nie wiem do konca czy
jest ona dobrym rozwiazaniem ale dla mnie aktualnie jest ok

mam sambe
podpinam dysk i udostepniam poprzez sambe 2 partycje tego dysku

jedna ma jakies 10 gb druga 80 gb

pierwsza 10 gb ma sluzyc za upload plikow z dostepem dla wszystkich
uzytkownikow z mozliwoscia zapisu i kasowania

druga 80 gb tylko odczyt danych

tak to by mialo wygladac

1. upload
- filmy
- gry
- mp3
- programy

2. download
- filmy
- gry
- mp3
- programy

i teraz chcialbym uzyc jakiegos oprogramowania - nie wiem jakiego ...
aby np. raz dziennie w nocy skrypt sprawdzal czy sa pliki w
poszczegolnych katalogach na partycji upload i przenosil je w
odpowiednie katalogi na partycje download

mam prosty skrypcik ktory wykonuje polecenie mv ale nie jest to
doskonale poniewaz problem pojawia sie gdy pojawi sie plik o tej samej
nazwie ... a nie jestem zbyt zaawansowany w pisaniu skryptow tak by
sprawdzal on czy plik jest i zeby np zmienial mu nazwe ...

prosilbym o jakies doswiadczenia w tej sprawie, moze mozna do tego
przystosowac jakis program backupujacy ktory wykonywal by to czego
oczekuje ... prosze o rady

moj skrypcik ktory wykonuje mv:

#!/bin/sh

m="/bin/mv"
mp3dir="/home/samba_upload/mp3/"
mailto="login@serwer.pl"
temat="znaleziono pliki w /home/samba_upload/mp3/"

cd $mp3dir
ls=`ls -l /home/samba_upload/mp3/ 2>&1 | grep -c "1"`

if [ $ls -ne 0 ]; then
    $m /home/samba_upload/mp3/* /home/samba/mp3/
    if [ $? = 0 ] ; then
    cd
    fi

    echo "" | mail -s "`date`: $temat" $mailto
fi
# eof

--
Pozdrowienia,