Re: skrzecząca ALSA

Dnia niedziela, 28 listopada 2004 18:01, Karol Czachorowski napisał:

> Sprawdź czy nie masz przesterowania na analogowych torach (znaczy
> Master, PCM w alsamixer). Często przy ustawieniach >90% spada jakość
> dźwięku.

tak, to zauważyłem zawsze i wszędzie ;).
Tyle, ze masterem mogłem robić co mi sie chciało, było ok, a PCM > 50 juz nie
dawał się wytrzymać....

> A mikrofonu nie masz podłączonego? Wycisz go koniecznie (Mic).
> Powyłączaj nieużywane urządzenia (Line, CD, Video).

mam podłączony, tyle, iż pasuje mi go używać (skype).

zacząłem po prostu po kolei wszystko zerować...w sumie niepotrzebnie na grupe
pytałem, mogłem od tego zacząć...nagle wszystko się "naprawiło", jak
wyłączyłem  "AC97"....ale dlaczego?...nie mam pojęcia....

> Jak już dobrze wszystko ustawisz to alsactl store. I wyłącz sobie w
> /etc/init.d/alsa zapamiętywanie głośności. Wtedy jednym poleceniem
> alsactl resotre przywrócisz dobre ustawienia.

świetna rada! Dzięki, skorzystam na pewno!

pozdrawiam,
Paweł Janik