Re: skrzecząca ALSA

On Sun, 28 Nov 2004 16:34:21 +0100
Pawel Janik <janos99@poczta.onet.pl> wrote:

> Na początku jakoś było przyzwoicie ładnie, miałem tylko drobne
> problemy z mikrofonem/skype (pisałem o tym pare wątków wcześniej), a
> teraz (od kilku dni) wszystki mi skrzeczy, i jest taki metaliczny
> podźwięk....

Sprawdź czy nie masz przesterowania na analogowych torach (znaczy
Master, PCM w alsamixer). Często przy ustawieniach >90% spada jakość
dźwięku.

> Zeby było ciekawiej jak pogłaśniam PCM, to coś się sprzęga, i słyszę
> dziwny pisk (nie do wytrzymania ;).

A mikrofonu nie masz podłączonego? Wycisz go koniecznie (Mic).
Powyłączaj nieużywane urządzenia (Line, CD, Video).

> Miał ktoś coś podobnego? A może poradzi mi ktoś jak zresetować
> ustawienia alsy? (moze coś na mikserze popsułem...a alsa głośność
> sobie zachowuje....).

Jak już dobrze wszystko ustawisz to alsactl store. I wyłącz sobie w
/etc/init.d/alsa zapamiętywanie głośności. Wtedy jednym poleceniem
alsactl resotre przywrócisz dobre ustawienia.

Karol
--
|     Karol Czachorowski <narel(at)fantastyka.net>      |
|     JID: narel(at)jabber.org         GG: 2786028      |