skrzecząca ALSA

Witam.

Miało być tak pięknie po przesiadce na 2.6 (wymuszona troszke nowym dyskiem
SATA), a tu nie dość iż wczoraj kontroler dysku rzucił jakimś dziwnym błędem,
i mi się journaling posypał, to jeszcze mam niesamowite problemy z dzwiękiem.

Na początku jakoś było przyzwoicie ładnie, miałem tylko drobne problemy z
mikrofonem/skype (pisałem o tym pare wątków wcześniej), a teraz (od kilku
dni) wszystki mi skrzeczy, i jest taki metaliczny podźwięk....

Zeby było ciekawiej jak pogłaśniam PCM, to coś się sprzęga, i słyszę dziwny
pisk (nie do wytrzymania ;).

Miał ktoś coś podobnego? A może poradzi mi ktoś jak zresetować ustawienia
alsy? (moze coś na mikserze popsułem...a alsa głośność sobie zachowuje....).

kernel 2.6.9
muzyczna SB Live!
sterownik snd_emu10k1

pozdrawiam,