Re: Clamav - kłopot...

On Sun, Nov 28, 2004 at 02:55:39PM +0100, Marcin Owsiany wrote:

>Swego czasu były problemy z tandemem exim4-clamav, spowodowane tym, że
>jedna ze stron zamykała komunikację w jedną ze stron przez socket (chyba
>robił to clamd, a klient clama wkompilowany w exima tego nie kumał).
>Może u Ciebie jest podobna sytuacja. U mnie pomógł upgrade po paru
>dniach.

Z tego co pamiętam, to chyba Clam 0.75 powodował te problemy.

Przynajmniej na jednej z maszyn, którymi się opiekuję (nie Debian)
pojawiły się one po upgrade Clama (przy zachowaniu wersji Exima i
Exiscana).

Krótki rzut oka na kod Exiscana ujawnił podejrzaną o stwarzanie
problemów zmianę trybu otwarcia socketu z "rw" na "ro", którą clamav
po upgrade zaczął traktować to jak zamknięcie socketu i pisał w logach
"Client disconnected".

Nie jestem pewny, czy na każdym systemie się to ujawniało, w każdym
razie na exiscan-users ktoś także zgłosił ten problem i następna,
wydana błyskawicznie, wersja exiscana miała już usuniętą zmianę rw->ro
socketu (czyli w zasadzie wprowadzone obejście _czegoś_ co powstało po
drugiej stronie - w Clamie).

--
Jacek Politowski  [rallypl.te@m.olsztyn]