Re: brak usług na eth1

On Fri, 26 Nov 2004 11:23:42 +0100, Daniel Kukuła
<kuku@keplera.zabrze.net.pl> wrote:
> mam 2 sieciówki, jedną do lanu a drugą chciałem użyć do dzielenia dysku z
> drugim komputerem (ewentualnie grania) - tak  to wygląda
> internet-----debian--------winda
> w lanie na eth0 wszytko mi działa np. ftp, ale na eth1 juz niewidac z tej
> windy mojego ftpa (pingi dzialaja z windowsa tylko)
> z debiana tez zadzialala po wylaczeniu zapory w windows
a po co ci zapora windows ??????? nie dośc żę przed niczym nie chroni
i jest kijowa to w dodatku jak sam piszesz ,nie chcesz żadnych
maskarad ??
> co musze zrobic zeby widziec z windowsa mojego ftpa, udostepnic xserver (bawie
> sie NX narazie) i np serwer jakiejs gierki?
Xservera się nie udostępnia, chyba że innej stacji z X'ami. Można co
najwyżej postawić Xvnc (vncserver) klient dostępny także pod windowsy
ale przygotuj się na pewną ilość ramu na serwerze.
jeżeli masz postawionego domyślnego np. proftpd albo ftpd to wszystko
widzi go domyślnie, widać namieszałeś coś z shorewallem albo czymś
innym.
>  niechce robic zadnych maskarad - internet ma byc  dostepny tylko poprzez ssh
> albo sesje X
nie chcesz maskarady ? O_O
> czym najlepiej udostepniac pliki temu kompowi z windą ? samba nfs czy jeszcze
> co innego, ale takie zeby nie sciagalo tylko moglo odtwarzac np filmy przez
> siec (bo nieduzy dysk) ?
samba
--
Pozdrawiam, Wojciech Ziniewicz