brak usług na eth1

mam 2 sieciówki, jedną do lanu a drugą chciałem użyć do dzielenia dysku z
drugim komputerem (ewentualnie grania) - tak  to wygląda
internet-----debian--------winda
w lanie na eth0 wszytko mi działa np. ftp, ale na eth1 juz niewidac z tej
windy mojego ftpa (pingi dzialaja z windowsa tylko)
z debiana tez zadzialala po wylaczeniu zapory w windows

co musze zrobic zeby widziec z windowsa mojego ftpa, udostepnic xserver (bawie
sie NX narazie) i np serwer jakiejs gierki?
 niechce robic zadnych maskarad - internet ma byc  dostepny tylko poprzez ssh
albo sesje X

czym najlepiej udostepniac pliki temu kompowi z windą ? samba nfs czy jeszcze
co innego, ale takie zeby nie sciagalo tylko moglo odtwarzac np filmy przez
siec (bo nieduzy dysk) ?