Re: skrypt imq pod dwa łącza

bieniu gras wrote:
hejka
ja mam pytanie poniewaz probowalem uzyc Twojego skryptu wlasnie tej
wersji i wstawilem pliki 0.cfg i ext.cgf w nich jeden pod drugim ipiki
kompow sieciowych i ipiki serwa zewnetrzne i niestety wypisalo mi przy
odpalaniu ze z 0.cfg i ext.cg command not found... wiec w jakiej
postaci dac tam wpisy ipikow ?
Albo skasuj to co jest i wpisz: int="192.168.0.2 192.168.0.3 itd."
Albo napisz sobie skrypcik dowyciągania IPków z dhcpd.conf, albo po prostu:
lista="192.168.0.2 192.168.0.3 192.168.0.4 itd."
echo $lista
W ext mają być wszystkie osoby które mają zewnętrzny IP + IP serwera.
ext="80.53.64.3 80.53.64.4 itp."

a druga sprawa / prosba moglbys zerknac w moj skrypt htb jest
oczywiscie w porownaniu do Twojego troche hmm "lammerski"
Mógłbym zerknąc... co to za urządzenie br0??
Twój skrypt jest bardzo podobny do jednego z pierwszych moich.
Końcówki wogóle nie rozumiem :P (za ingressami)

Całość wygląda całkiem nice, ale sumują Ci się wszystkie rate do rate kolejki parent?

Polecam Ci podzielić sobie na download i upload.
I dopiero budować skrypt. Najpierw kolejka później sfq, później filtr.
Jeśli masz więcej podsieci, lub interfejsów zewnetrznych to pomyśl o imq. Linio napisał fajny tekst: http://linio.terramail.pl/htb.html

ale ja zaczynam dopiero z htb i wolalem zaczac od pisania wszystkiego
po kolei niz korzystac z automatow jak Twoj bo nie wiem do konca co
sie w nim dzieje...
Najpierw dzielę ilość łącza przez ilość userów, następnie generuje klasy dla zewnetrznych IPków... (pętelka z ext) gdzie pakiety wpadają do klasy priorytetowej zarówno jak przychodza na port 80 jak i wychodzace na port 80. Następnie generuje to samo dla int tylko to są ipki wewnętrzne więc do kolejki priorytetowej nie wpada nic co przychodzi na port 80. Kolejna pętelka służy do kontroli tego co dzieje się w LANie. W uploadzie dokładnie to samo, tylko zamienione sport na dport i s na d... i łańcuch z PREROTING na POSROTING :P

Upload jest tak pomyślany, żeby nie trzeba było go łapac iptablesem. u32 przy dobrze spatchowanym kernelu działa.

problem jaki mam to upload i jego ograniczenie, mimo ze markuje
pakiety na iptables i pozniej jak zobaczysz w skrypcie daje
ograniczenia htb na odpowiednim handle to mimo to userzy moga
przekraczac i zapychaja mi biednego dsla a wiemy jak upload w tych
laczach niszczy pinga i ogolnie dzialanie modemu
Znaczy coś nie wpada do właściwej kolejki. Źle zmarkowane pakiety, w niewłaściwym miejscu lub nie wiem co...

za sugestie lub wyjasnienia co do twojego skrytpu bede wdzieczny
mi by zalezalo na mozliwosci ustawiania poszczegolnym ipikowm w lanie
odpowiednich predkosci bo jeden placi za 25 kbit innny za 50 kbit
:d z tym jest problem... u mnie płacą wszyscy jednakowo.
Eeee... 25kbit to 3,1kB/s a 50 to 6,25kB/s!! to sa jakieś opary, a nie predkość. Opłaca się takie coś robić? Jak ktoś płaci za stały transfer to po prostu daj mu tyle ile ma mieć... rate = ceil i odejmij od wartości łącza. Wg. mnie powinieneś wyrównać ceny, bo to bezsens. I tak każdy ma tyle ile podasz na ceil.