Re: HTB i czasy pingów

Dnia wto 23. listopada 2004 20:09, Roman Kalukiewicz napisał:
8<------------------
> w sieci jest zrobione HTB z podziałem
> łącza na poszczególne domy - w każdej z klas (dla domu) są 2 klasy:
> priorytet i normalna. Jedna od drugiej różni się tym, że pierwsza ma
> prio 1, a druga prio 2. W sumie 6 domów, 11 różnych IP.
8<------------------

Hej
Wiem ze pisałeś już wcześniej o tym problemie i myślałem że udało Ci sie
go rozwiązać. Pamiętam też Twój skrypt bo miałeś to ciekawie
rozwiązane.

Mam podobne problemy czasami z graczami w Quake3 więc temat jęczenia
użytkowników nie jest mi obcy.
Uważam ze jedynym rozwiązaniem jest ustawienie graczowi oddzielnej klasy
tylko dla jego i z jego ip lub oddzielnej klasy tylko od/do portów, o
odpowiedniej przepustowości.
W q3 zależy to jeszcze od połączenia z danym serwerem,
*ilości osób grających w danej chwili na serwerze*, conf i innych mniej
ważnych rzeczy ale wydaje mi się że powinno wystarczyć 128kbit/s
download i 85kbit/s upload.
Wrzucenie "gry" do klasy w której są też połączenia z serwerami web mija
się z celem. Będą lagi nawet jeśli utworzysz klasę dla danego domu i
"gra" będzie miała prio przed www.

Sprobuj też monitorować czasy z tych serwerów Tibia.
Smokeping sie do tego idealnie nadaje.
Puszczenie z konsoli paru echo na onet tak naprawdę nie wiele mówi.
Poobserwujesz wykresy smokepinga i sam dojdziesz do tego jak dla ciebie
będzie lepiej.

--
Paweł Bielecki