Re: bash lub inna powloka ograniczanie

EHLO bieniu,

Saturday, November 20, 2004, 12:30:58 PM, you wrote:

bg> mam pytanie do grupowiczow:
bg> Jak najlepiej ograniczyc shella z powloka bash lub inna tak aby user
bg> logujac sie mial mozliwosc jedynie zmiany hasla i dostep do pine

bg> wiem ze zeby miec tylko zmiane hasla to /bin/passwd jako powloka ale
bg> chodzi mi jeszcze o dostep do pine

bg> prosze o jakies wskazowki

Wiesz -- tak mi do glowy przyszlo przed chwila -- moze by sprobowac
zmienic ustawienia $PATH ?

Ja bym chyba sprobowal zrobic nowy katalog np. /nowy/bin z zawartoscia
tego co ma mu byc wolno (czyli np. ten pine) i ustawic w mu jako
jedyny $PATH.

Moze to i nienajlepsze rozwiazanie dla usera, ktory ma o linuksie jakie
takie pojecie, ale na pewno szybkie...

 Piotr
 earle@op.pl
 gg. 1027991