SATA

Witam.

Temat ten był już wielokrotnie wszędzie poruszany, jednak korzystając z tych
materiałów nie byłem w stanie uruchomić dysku SATA w mojej konfiguracji...

Kilka faktów:

Mam płyte Gigabyte opartą o chip 875, tak więc moim kontrolerem SATA jest
intelowski "ICH".

Dysk to Seagate Barracuda 80GB..ale to pewnie nie ma znaczenia.

Co próbowałem robić?

Najpierw spróbowałem go normalnie podłączyć...okazało się, iż posiadane przeze
mnie jąderko (2.4.21, własna robota) zorientowało się, iż jest kontroler+dysk
(w dmesgu pojawiło się ICH-SATA........), jednak w momencie wykrywania
parametrów dysku zatrzymuje się, przestaje reagować na cokolwiek.

Jakoś nie mam zaufania (a moze to błąd?...) do jąder 2.6.x (fakt...nigdy nie
probowalem....), przekompilowałem najnowsze 2.4..a nuż coś pomoże...

Efekt był niestety identyczny...zaczelo sie googlowanie, znalazłem patche
wspomagajace obsluge sata (o nazwie libata)...no to zaaplikowałem, jednak
jedyne co się zmieniło to to, iż teraz mi dysku wogole nie widzi (zapewne też
wyłączyłem jakieś opcje w kernelu).

Jeżeli idzie o konfiguracje kernela, to zaznaczone mam:
CONFIG_SCSI_SATA=y
CONFIG_SCSI_ATA_PIIX=y

Co jeszcze? o czym zapomniałem? (sprawdzałem wszystko knoppixem 3.4 i
3.6...dyski ślicznie są znajdywane, działają absolutnie bez żadnego zarzutu).

Teraz zabieram się za pierwszą próbę z 2.6...ale liczę na jakąkolwiek
wskazówkę, która mi coś pomoże.

Z góry dzieki za pomoc.

pozdrawiam,
Paweł Janik