Re: straty na dns

On Mon, Nov 08, 2004 at 11:45:10PM +0100, Rafal Plesniak wrote:
> Trzeci dzien walki... juz mnie trafia.
> System Debian Sarge na nim maskarada, niceshaper.
> Do tej pory nie bylo problemow teraz po kilku minutach oblugi sieci zaczyna
> miec debilne dlugosci pingow na domeny... tj. rzedu 3000,

Takie duże wartości pojawiają się przy zapełnianiu się długich kolejek
(np. w modemie). Żeby uniknąć tak dużej latencji przynajmniej dla
protokołów na nią wrażliwych trzeba "przenieść" wąskie gardło w miejsce,
w którym można stosować shaping (kolejka z odpowiednią dyscypliną,
różnie traktującą różne protokoły). Wymaga to zmniejszenia
przepustowości o kilka procent, do takiej wartości przy któej kolejka w
modemie nigdy się nie zapełni.

Jest to opisane szczegółowo w którymś z howto dot. shapingu IIRC..

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216