neo - dobijajacy problem...

niestety upadlem... - i chywtam siem brzytwy..

mam neostrade..
ktora niepowiem smiga doskonale..
ale mam problem

moj firewall nie przepuszcza wszystkich stron
np. nie puszcza www.zus.pl, windowsupdate

testowalem nawet na najprostszych ustawieniachf ipitables

echo>1 /proc/sys/net/ipb4/ip_forward
iptables -P INPUT ACCEPT
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -p FORWARD ACCEPT
iptables -A FORWARD -s 192.168.0.0/24 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -p tcp -m tcp --tcp-flags SYN,RST SYN -j TCPMSS --clamp-mss-to-pmtu
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.0/24 -o ppp0 -j MASQUERADE

tak wiec powinno przelatwyac wszystko..
ale.. wiem ze zlalatwia to jakas regulka bo ktos mi ja kiedys podeslal..
niesetty brak kopi... okazuje sie nader czesto przyczyna straty czasu.. i
zawracaniem glowy innym...

podejzewam ze chodzi tutaj o wartosci MTU
dla wyjscia na lan -->eth0 mtu=1500
dla wierutalnej karty --> eth1 mtu=1500
a dla wyjscia -----> ppp0 mtu=1492

google mowi cos o przestawianiu windowsow "recznie"
ale to niewchodzi w gre bo jest ich poporstu za duzo...
:-(

pozdrawiam

i dzieki za sugestie...

hipiss