Re: Konsola + polskie litery ->jednak nie

On Tue, 2 Nov 2004 22:27:09 +0100, Mateusz Linda <tisam@wp.pl> wrote:
> A jednak nie działa do końca tak jakbym tego chciał. tzn. na mojej poprzedniej
> instalacji debiana spolonizowałem sobie tak,że potem mogłem spokojnie
> przestawić w environment LC_ALL=POSIX i wszystko było ok. teraz jednak gdy
> mam LC_ALL=pl_PL to działają czcionki z polskimi znakami. ale jak już zmienię
> sobie na POSIX to nie... (a w życiu nie chcę mieć polskich komunikatów).
poza tymi dwoma zmiennymi są jeszcze dotyczące waluty, stron manuala,
komunikatow (LC_MESSAGES bodajże) itd itd. więc można mieć
polsko-angielski system.
> zamiast polskich liter jak już pisałem we wcześniejszym mail'u dostaję np :
> $ (arg 1) :
> ,itp. fonty mam zainstalowane, console-data klawiatura polska wybrana,locale
> wygenerowane na pl_PL i pl_PL.UTF8. jeszcze przy logowaniu do systemu mogę
> sobie spokojnie wklepać jakieś Ą czy inne, ale po zalogowaniu już nie. czyli
> jakby coś przeładowywał jeszcze ?
a pakiet fonty i msttcorefonts ?
> a i przy okazji to w KDE w shellu też nie mam polskich literek,nawet jak
> zmienię czcionkę na taką która w oknie do próbowania ma polskie znaczki...
> zamiast ł itd dostaję ?  , ale np: mc wszystko ma w tym shellu...
przeczytaj jeszcze raz dokładnie ten artykuł i przerób wszystko od
początku i zrób apt-get upgrade ogólnie żeby się ostatnie fonty
upgradneły itd.
--
Pozdrawiam, Wojciech Ziniewicz
wojciech.ziniewicz (at) gmail (dot) com